Bloggarkiv

Antall besøkende

tirsdag 29. april 2008

Saueflokken og media.



Quote [Adressa.no, Moholtbeboer]:
"Dette er skrekkelig, patetisk oppførsel av voksne mennesker i 20-årene. Studentene er faktisk verre enn russen"

Opplysning:
Det høres nesten ut som om vi spiste noen magiske piller og ble psykopatiske drittunger med en gang vi begynte å studere. Reality check. Vi er bare et speilbilde av dere som tror verden går til helvete på grunn av oss. Og det er faen meg ikke så stor forskjell på noen som er 19 og noen som er 19 og student. For å være helt ærlig så er det ikke så stor forskjell på en person som var 19 og ble 20 eller 21 eller 22 eller 23. Forandring skjer over et litt lengre tidsperspektiv.

Det sitter faen meg fremdeles 40 åringer på Nettby og andre sosiale nett-tjenester som prøver å sjekke opp damer som er halvparten så gamle som dem og yngre. Noen blir aldri voksen. De fleste av oss blir det etterhvert.

Quote [Jarl Strømdal]:
"Vi prøvde å ta lunsjen ute i formiddag, men det er vanskelig når du ser opp og rett på folk som står og tisser rett foran deg"

Opplysning:
Det var da jævlig så påtrengende lysten din til å spise lunsj ute ble når det var tusen fulle russ i bakgården din. En dag i livet ditt ble ødelagt og det kan du skylde på kommunen som sperret av Marinen.

Quote [Jan Steindal, Operasjonsleder]:
"Jeg kan ikke minnes at vi har fått tilsvarende tilbakemeldinger etter russefesten tidligere år. Jeg har aldri vært borte i at studentene har tatt den helt ut på denne måten"

Opplysning:
Kan ha noe med at dere stengte Marinen? Hallo? anyone in there? brain come out, come out where ever you are!

Quote [Adressa.no]:
"Studenter er verre enn russen"

Opplysning:
Ikke alle lot søpla si være igjen, men tusen mennesker er veldig mange mennesker som skal tenke over hva de gjør i fylla. På marinen ville ihvertfall alle de tomflaskene vært samlet opp av de lokale uteliggerne.

Det er ikke flaut å ha en kostymefest, ikke mer flaut enn å kle seg ut som pirater og superhelter. Russefesten er en kostymefest. Jeg hadde personlig ikke på meg noe russedrakt den dagen og de fleste som hadde det som jeg så, sto det 2007 på.

Si hva du vil om russefeiring og om hvor patetisk det er at folk trenger en unnskyldning for å være rølpete. For mange var det en morsom tid. Om du ikke finner det i deg å unne folk det, så får det være ditt problem. Studentene kledde seg uansett bare ut en dag for å minnes russetiden sin. Det var ikke en ny russetid.

Jeg har ikke ødelagt noe for noen ihverfall. Det er kommunen og byen som heller vil kneble russen enn å la de gjøre sine egne feil som i såfall må stå for den bragden. Fjorårets russ og mange russegenerasjoner før har dessuten rotet like mye på marinen. Bare fordi byen sperret opp øynene på forskudd i år og bruker vår fest som et påskudd for å opplyse dere om at marinen er stengt for dere også gjør ikke oss til de store stygge ulvene.

Mange møtes, mange forsøpler, mange forlater. Det er menneskeheten i sin essens. Det er desverre sånn at noen må rydde opp etter andre mennesker når vi selv ikke gjør det.

If only this was a perfect world....

Til daglig kaller vi dem søppeltømmere, men da er det legitimt. Når alt søplet blir konsentrert på en plass kaller vi det en søppelhaug, men da er det legitimt. Når alt søplet havner på et eller annet historisk sted som "festningen" og gamlinger begynner å skvette tårer over respektløsheten til ungdommer er det plutselig grusomt tragisk og noe å være flau over. Face it. Vi mennesker forsøpler planeten vår hele tiden overalt hvor vi slår oss ned.

Personlig finner jeg alle dere som er så fryktelig flaue over de som festet på festningen (av dere studenter) ryggløse etterdyltere av medias tolkning. Det får være grenser for hvor korttenkte dere blir på grunn av en overivrig journalist.

3 kommentarer:

Siri sa...

HVORFOR KAN IKKE ALLE BARE RYDDE OPP ETTER SEG? DET ER IKKE SÅ JÆVLA VANSKELIG! SØPPELKASSENE ER DER IKKE BARE TIL PYNT! Det handler om INNSTILLINGEN. De fleste klarer å kaste noen flasker og anna søppel i en søppelkasse, eller kanskje noe anna man måtte finne på å samle søppel i, selv om de er litt på flaska. DET HANDLER OM INNSTILLINGEN!!!! Man går ikke og legger seg midt uti veien og venter på å bli påkjørt selv om man er litt full. Har man drikki seg sanseløs og bare ligger på bakken og spyr livet ut av seg, så er det forståelig. Men oh my god. TA LITT ANSVAR!

Pseudonym sa...

Hvorfor kan ikke alle bare rydde opp etter seg?

Jeg spør meg selv det samme spørsmålet. Hvorfor kunne ikke bare alle som var der puttet alt søppelet i en pose som var i nærheten. For det var nok av poser.

Når det gjelder hvorfor du mener at dette er mitt problem at andre valgte å ikke gjøre dette, så blir jeg derimot litt mer provosert.

Jeg har ikke noe mind-controle over alle rundt meg eller autoritet til å fortelle alle at de skal rydde.

Jeg gikk fra festen klokk 17:00, da hadde jeg vært der siden 16:30.

Jeg ble overraska over hvor mange folk som var der, og skjønnte fort at det ikke kom til å se ut.

Men at jeg skal få skylden for at noen i etterkant gikk å dreit i en hage, eller pissa på noen, slo noen ned i byen eller whatever. Synes jeg er faen så latterlig.

Det var ikke meg. Og jeg følte heller ikke noe ansvar for å dra tilbake dit å rydde opp etter meg, når jeg ikke rota der i utgangspunktet.

Jeg hadde ikke med meg engangsgrill, jeg hadde alt jeg spiste i en pose i veska mi, og jeg spiste kalde pølser i lumpe.

Jeg tok med meg all maten fordi mat koster penger. Så jeg lot ikke noe være igjen foruten om noen flasker med øl. Som jeg regna med noen uteliggere kom til å plukke opp. Jeg kunne tatt dem med meg, men jeg har sittet nok ganger på slike events i Trondheim, og sett de lokale uteliggerne komme HVER eneste gang for å plukke opp flaskene. Så jeg tok en sjanse på at de kom dit også.

Grunnen til at det ble så skittent var at det var tilstrekkelig mange som tenkte enda kortere enn meg selv.

Og i avisene så blir vi puttet under en bås alle sammen.

Har en pissa i hagen din, så har alle gjort det. Unnskyld meg, men jeg tar ansvar for mine egne handlinger. Jeg tar ikke ansvaret for tusen andre sine.

Og som individer gjorde vi ikke så mye galt. Men som et mangfold ble det veldig dumt.

Dersom en person glemmer en serviett, så har det lite å si. Dersom fem hundre glemmer en serviett. Så er det et problem.

Men at fem hundre invidider glemmer en serviett hver, gjør ikke dem til skurker. For husk, utgangspunktet så er hver og en kun ansvarlig for sine egne handlinger. Og en serviett er ikke mye.

Det bare illustrerer det som skjedde. Det kom mange mennesker og derfor ble det mye rot.

Jeg føler ikke noe skam over at jeg var der. Det var hyggelig, men samlet sett var det en del idioter der som gikk rundt å lagde bråk, en del folk som ikke gjorde så mye dumt og noen som kun var der en kort stund.

Men jeg fatter ikke hvorfor jeg skal dras under kammen til han som gikk å dreit i hagen til noen. Eller hvorfor noen ANDRE enn den personen som gjorde det skal det.

Jeg blir kraftig provosert av å bli sammenlignet med en som synes det er greit å drite i hagen til folk, i fylla.

Jeg tar ANSVAR FOR MEG SELV.

Jeg la meg ikke på veien, men jeg var full.

kanskje 5 av 1000 la seg på veien. Da er det de 5 av 1000 som driter seg ut, og ikke alle oss andre.

Kanskje 1 av 1000 legger fra seg en kabel i hagen til noen. Da er det 1 av tusen som driter seg ut, og ikke alle oss andre.

Konsekvensen av at vi lever i et land der ikke alle mennesker tenker likt, er at noen ikke tenker i det hele tatt.

Det var ikke festen på festningen sin feil. Det var kun en fest.

OG hadde kommunen i det hele tatt giddet å samarbeide. Så hadde de vært med å stillt opp med utetoaletter og containere som strategisk kunne blitt spredt rundt omkring.

OG hadde arrangørene tenkt seg om to ganger. Så kanskje de hadde bedt folk om å rydde opp etter seg, før folk møtte opp. Men siden det var umulig å arrangere dette skikkelig fordi da ville byen ha stoppet hele greia, så ble man nødt til å improvosere. Og da går ikke alt bra når det møter opp over tusen mennesker.

Så FUCK alle dere som tror de er så jævlig mye bedre enn de som var på festningen den kvelden. Det er ikke kun vår feil. Og de fleste av oss som var der, er mye smartere enn alle dere som sitter og syter over oss hele tiden.

So dont even go there.

Siri sa...

JEG har ikke sagt at det her er ditt problem. JEG har ikke en gang hørt en dritt om det her, utenom hva jeg har lest å bloggen din. LOL

Twingly Blog Search www.carlighagen.blogspot.com Search results for “www.carlighagen.blogspot.com”